Wunderlist en Office365
Enige tijd geleden heeft Microsoft het programma Wunderlist aangeschaft. Met deze tool kun je goed je taken bijhouden en synchroniseren naar je verschillende devices. Ik heb het even geprobeerd, maar ik miste een manier om vanuit mijn mail (Client en webmail) taken te kunnen maken. Er was wel een betaalde app, maar die werkte alleen in de client. Ik had dus nog steeds geen goede tool in handen om ook mijn taken goed en netjes te kunnen organiseren.
In een blogpost van augustus 2015 werd wel melding gemaakt dat er een app voor OWA aan zat te komen. Dit zou voor mij een mooie aanvulling kunnen zijn. Vandaag controleerde ik nogmaals of deze app voor Outlook al beschikbaar was en tot mijn verbazing stond hij er nu tussen.
Dit was weer een mooi moment om mijn Wunderlist account te activeren en alles uit te gaan proberen. Mijn account had ik al eens gemaakt met mijn Office365 account dus dat zat al goed. Meteen de app gedownload en geïnstalleerd.
Zowel in OWA en de client heb je nu een aantal extra knoppen gekregen. Je kan je mail nu dus direct toevoegen als taak aan je Wunderlist account.
Voor je je mail opslaat naar je taken kun je ook de lijst opgeven waar je je taak wil opslaan.
Wunderlist kun je nu dmv verschillende apps of programma’s openen. Ieder device wordt wel ondersteund.
De werking is eigenlijk heel simpel. Je kunt verschillende lijsten aanmaken en die kun je dan weer groeperen in mappen. Aan taken kun je een datum meegeven voor wanneer hij klaar moet zijn. Ook kun je extra aantekeningen kwijt of je kunt sub-taken toevoegen.
Je kan van je takenlijst ook een iCal bestand maken. Zo is het mogelijk oma alle taken met een einddatum in je agenda te zien.
Ik vind de toevoeging met een app tot mijn Outlook een hele waardevolle. Ik kan nu snel en eenvoudig taken vanuit de mail maken. Met de app op mijn telefoon is het ook eenvoudig om een nieuwe taak toe te voegen.
Ik ga nu de komende tijd proberen om alles hierin bij te houden en kijken of het echt zo handig is.