Het openen en afdrukken van PDF-documenten (Deel 2)

Na mijn verhaal van gisteren over het niet meer direct te kunnen printen van pdf-documenten vanuit office365 heb ik een aantal reacties gekregen.

Via Twitter een aantal opmerkingen (Hans en Nienke bedankt), helaas zat hier niet echt de juiste oplossing tussen. Buiten dat ik een call kon aanmaken bij Microsoft, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Ik had deze vraag ook in het Yammer netwerk van office365 gesteld. Hier was iemand die hetzelfde probleem had. Hij gaf echter aan dat opeens de pdf documenten weer in de client applicatie werden geopend, maar dat dat maar van korte duur was. Hij heeft wel een inhoudelijke reactie van Microsoft gehad.

Dit zou een update zijn die zonder veel communicatie opeens zou zijn uitgerold. Er komt nog meer informatie over deze update.

Maar nu nog een oplossing?
Als workaround heb ik de volgende oplossing gekregen. In de bibliotheek instellingen heb ik nu ingesteld dat de documenten in deze bibliotheek meteen moeten worden geopen in de client application. Hierdoor voorkom je dat pdf-documenten in de office web-app worden geopend en dan is het ook weer mogelijk om vanuit een pdf-lezer de documenten eenvoudig te printen.

(Visited 390 times, 1 visits today)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.