Aanpassen van de inlogpagina van Office365

Inlogscherm

Vorige week had ik op Linkedin al  een klein fotootje laten zien van onze inlogpagina van Office365. Ik heb gebruik gemaakt van een nieuwe mogelijkheid binnen Office365. Tot voor kort had je Azure AD premium nodig (een betaalde toevoeging) om je inlogpagina vorm te geven. Sinds afgelopen week valt dit niet meer onder de betaalde versie en krijg je binnen je beheergedeelte de mogelijkheid om je logo en foto te uploaden. In een blogpost heeft Microsoft beschreven hoe het mogelijk moet zijn om dit te regelen.

Je moet inloggen op je beheerpagina. Je kiest dan links voor bedrijfsprofiel. Je krijgt dan eerst een pagina met wat algemene gegevens die je hebt opgegeven bij je eerste installatie. Kies nu links voor Aangepast thema. Op deze pagina is het al een tijdje mogelijk om zelf een logo te plaatsen in de bovenste balk van Office365 en een kleur te kiezen. (Zie figuur 1)

Figuur 1

Figuur 1

 

 

 

 

 

 

 

Uit de blogpost begrijp ik dat er op deze pagina nu een link moet komen te staan om naar een pagina te gaan om je branding aan te passen. Op dit moment wordt het tonen van deze link nog uitgerold. Ik zie hem (nog)niet. Misschien is die in andere tenants al wel zichtbaar.

Wil je nu al wel gebruikmaken van deze functionaliteit dan is er een andere weg om dit nu al te bereiken. Hiervoor moet je inloggen in de Azure AD. De link hiervoor vind je onderaan in het Office365 beheer gedeelte. Net zoals ik al eerder heb geschreven bij het aanpassen van de app launcher moet je je bij de eerste keer aanmelden verifiëren met bv. je mobiele nummer. Hierna heb je met je beheeraccount gewoon toegang.

Na inloggen op de Azure AD pagina klik je als eerste op je domein. Deze staat op de all items pagina. Na klikken op je domein krijg je al je gebruikers van de omgeving te zien en daarboven een aantal opties. (Zie figuur 2)

Figuur 2

Figuur 2

Klik op de optie CONFIGURE. Op de getoonde pagina krijg je nu verschillende opties die je kunt aanpassen. Ik wil nu graag de brandig aanpassen. Kies dus voor de groene knop Customize Branding.(zie figuur 3)

Figuur 3

Figuur 3

Na het klikken op deze knop krijg je een scherm met een viertal aan te passen plaatjes en een teskt. (Zie figuur 4) Je hebt dus de mogelijkheid om verschillende zaken aan te passen.

Figuur 4

Figuur 4

Banner logo: Dit logo staat rechtsboven op de inlogpagina. Dit zal het standaard Office365 logo vervangen

Title logo: Dit logo vervangt ook het standaard Office365 logo, maar dan op de mobiele applicaties.

Sign in page text: Hier kun je in 256 tekens wat extra informatie kwijt. Deze informatie wordt rechts onderaan getoond op de inlogpagina. Je kan hier ook bv. een tip kwijt over het inloggen of een servicenummer.

Sign in page illustration: Dit is de foto die de standaard geblokte Office365 foto zal vervangen. Als tip heb ik gelezen om de belangrijkste inhoud links bovenaan te tonen, omdat de foto vanaf linksboven wordt geschaald. Zo heb je altijd de juiste foto als de pagina op een kleiner scherm wordt geopend.

Sign in page background color: Heb je geen foto geselecteerd of is het een doorzichtige foto dan zal deze kleur als achtergrond worden gebruikt.

Nu heb je de juiste afbeeldingen geüpload, maar hoe kun je ze nu zien?
Dat kan op 2 manieren:

1. Gebruikers loggen in op de pagina die ze gewend zijn. Deze pagina zal in eerste instantie de standaard foto, logo en tekst tonen. Na het invoeren van de gebruikersnaam en als je dan doorklikt naar het wachtwoord zal de pagina zich aanpassen naar de nieuwe vormgeving.

2. Je kan de gebruikers ook meteen naar een juiste inlogpagina sturen zodat de nieuwe foto en logo meteen te zien zijn. Je zal dan ergens een link moeten neerzetten naar het volgende adres. Je moet woodgrove.com dan vervangen door de te gebruiken domeinnaam.

https://login.microsoftonline.com/?whr=woodgrove.com
Inlogscherm

 

 

 

 

(Visited 3.578 times, 1 visits today)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.